Hallat ry

Etusivu » Yhteystiedot » Postituslistat » Käyttösäännöt

Käyttösäännöt

Halloilla on käytössä yksi yleinen postituslista. Sähköpostilistan osoite on hallat(at)uta.fi, jonka kautta saa tietoa Hallojen toiminnasta sekä ajankohtaisista opiskeluun liittyvistä asioista sekä myös virkistystoimintaan keskittyvästä hallatoiminnasta.
Varsinaisen postituslistan lisäksi ylläpidetään tarvittaessa muita listoja; tällä hetkellä Halloilla on käytössään kaikille avoimen postituslistan lisäksi yksi muilta kuin asianosaisilta suljettu postituslista, joka on hallat-hallitus(at)uta.fi. Mikäli haluatte lähettää edellä mainitulle listalle viestin, ottakaa yhteyttä listan ylläpitoon osoitteeseen owner-hallat(at)uta.fi. Hallat ry:n sähköpostilistoja ylläpitää ainejärjestön viestintäasiainministeri ja/tai muu ko. tehtävään osoitettu henkilö.

POSTITUSLISTAN JÄSENYYS
Postituslistalle liittymistä ei ole rajoitettu millään tavalla eli lista on avoin ainejärjestön opiskelijoiden lisäksi myös yliopiston ulkopuolisille henkilöille. Postituslistojen osoitteita ei saa kerätä eikä luovuttaa kaupalliseen tarkoitukseen.
Listalle saa liittyä millä tahansa sähköpostiosoitteella; mikäli käytät Tampereen yliopiston sähköpostiosoitetta, tulee osoitteesi olla muotoa sukunimi.etunimi.x@student.uta.fi tai etunimi.sukunimi@uta.fi. Liittyminen listalle tapahtuu lähettämällä viesti osoitteeseen listserv(at)uta.fi. Viestin otsikkorivi jätetään tyhjäksi ja itse viestiksi kirjoitetaan: SUBSCRIBE Hallat Etunimi Sukunimi

 

POSTITUSLISTALLA KÄYTETTÄVÄ KIELI
Hallojen postituslistalle tarkoitetut viestit tulee lähettää osoitteeseen hallat(at)uta.fi. Postituslistalla käytettävä kieli on pääasiassa suomi. Perustellusta syystä listalle voi lähettää myös muulla kielellä viestejä. Pyyntö muulla kielellä välitetystä viestistä on osoitettava listan ylläpitäjälle.

POSTITUSLISTAN VIESTIT
Sähköpostiviestin lähettäjällä on pääasiallinen vastuu viestin luettavuudesta, viestin perillemenosta, määräajan ylittymisestä ja muista näihin verrattavista seikoista.

Listalle on sallittua lähettää;

  • yliopisto- ja kunnallisalan opiskeluun liittyviä ilmoituksia
  • mielipiteitä ja kannanottoja ajankohtaisista, opiskeluun liittyvistä asioista
  • tapahtumamainoksia

Listalle on kiellettyä lähettää;

  • kaupallisia ilmoituksia (lukuunottamatta ainejärjestön tai opiskelijoiden omia ilmoituksia, joita julkaistaan ylläpitäjän luvalla)
  • roskapostia eli spämiä ja ketjukirjeitä
  • virusvaroituksia (hoax-viestejä) ja/tai viestejä, jotka saattavat sisältää Internet-viruksen herjaavia tai muuten loukkaavia viestejä.
  • poliittisia viestejä tai poliittista mainontaa.
  • Listalle ei tule lähettää yhdelle henkilölle suunnattuja viestejä, vaan ne tulee osoittaa suoraan asianomaisen henkilön sähköpostiosoitteeseen. Kaikki postituslistalle lähetetyt viestit ovat tekijänoikeuslain mukaisesti suojattuja. Listan viestejä ei saa julkisesti esittää, lainata tai jatkolähettää kolmannelle taholle ilman niiden henkilöiden lupaa joiden kirjoituksia viestissä on.
  • Mikäli lainaat jotain kirjoittajaa, merkitse lainaus selvästi viestiisi. Listalle ei saa lähettää viestejä, joiden kirjoittajalta ei ole saatu siihen lupaa. Pidä huoli siitä, että viestin sisältö vastaa otsikkoa.

LISTALTA EROAMINEN JA POISTAMINEN

Postituslistalta eroaminen tapahtuu lähettämällä viesti osoitteeseen listserv(at)uta.fi: SIGNOFF Hallat

Listaylläpito pitää itsellään oikeuden antaa huomautus/poistaa tunnus listalta, mikäli:

  • viestin lähettäjä rikkoo jatkuvasti tämän postituslistan sääntöjä, nettikettiä ja/tai tietoliikenneturvallisuutta lähettämällä listalle esimerkiksi viruksen sisältävän viestin.
  • tunnuksen yhteydessä esiintyy jakeluhäiriötilanteita => virheilmoitukset postmasterilta (täysinäinen postilaatikko, sähköpostiosoite ei ole voimassa tms. jakeluhäiriö).

LISTAAN LIITTYVÄT KYSYMYKSET
Postituslistaan liittyvissä epäselvyyksissä ja kysymyksissä tai mikäli huomaat, että listan sääntöjä on rikottu, ota yhteyttä listan ylläpitäjään owner-hallat(at)uta.fi.

Nämä säännöt on hyväksytty Hallat ry:n hallituksen kokouksessa 13.2.2015 ja ne astuvat voimaan heti.

EDIT 21.3.2016: Hallat-sähköpostilistan käyttösäännöt koskevat myös Halla-alumni -listaa.